Priser i: 

Allmänna försäljningsvillkor och information



Giltiga från och med 2014-03-26.

Allmänt
Verksamheten Lundgrens Skafferi bedrivs av AB K A Lundgren, org.nr. 556015-6522, Äsperedsgatan 18, 424 57 Gunnilse.

Tillämplighet

Lundgrens Skafferis allmänna försäljningsvillkor gäller från och med ovan angivna datum och ersätter alla tidigare publicerade försäljningsvillkor. Vid försäljning till privatpersoner gäller även tvingande bestämmelser i Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och Hemförsäljningslagen (2005:59) och E-handelslagen (2002:562). Försäljning sker endast till beställare som är myndig eller har målsmans godkännande.
 
Pris och Betalning
Samtliga priser hos Lundgrens Skafferi är angivna i svenska kronor alternativt Euro och är inklusive moms. På beställningar tillkommer det en fraktkostnad enligt villkoren nedan och den visas alltid i samband med betalning.

Vi använder oss av Klarna för säkra betalningar över nätet och de erbjuder faktura, kortbetalning, bankbetalning mm. Både privatpersoner och företag kan betala via dem.
 
Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse via e-post. Bekräftelsen innehåller information om innehållet i beställningen.

Leverans
Order på produkter som finns i lager och som mottagits före klockan 12.00 expedieras som regel samma dag.

Leveranstid varierar beroende på postnummerområde men sker normalt inom 1-3 vardagar från påbörjad leverans inom Sverige.

Till privatpersoner inom Sverige använder vi oss av DHL Service Point vilket innebär att du själv hämtar ut ditt paket på något av DHLs utlämningsställen. Ditt paket aviseras direkt till det mobilnummer du angivit vid registrering av ordern. När du får en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut på en Service Point tar du med dig sändningsnumret och legitimation. Vilken Service Point paketet finns på framgår av aviseringen. Klicka här om du vill söka din närmsta Service Point. Om du inte blir aviserad av DHL inom 1 vecka från att du gjorde beställningen ska du kontakta kundtjanst@lundgrensskafferi.se. Det kan då hända att du angivit fel mobilnummer vid registreringen.

Paketet ligger kvar hos DHL Service Point i 13 dagar. Under denna tid skickas två påminnelser, dag 6 och dag 12, om paketet inte hämtats ut. Därefter skickas paketet tillbaka till oss. För outlösta paket, som skickats tillbaka till oss, debiteras en frakt- och hanteringskostnad om 99kr. 

DHL är ansvarig för paketet under transport. Om ditt paket har skadats under frakt, skall du på plats reklamera till utlämnande DHL SERVICE POINT genom att på kvittensdelen ange skadans omfattning. Skadan skall bestyrkas av Service Points personal och därefter ska en skadeanmälan göras. Kontakta  oss via e-mail kundtjanst@lundgrensskafferi.se och ange ordernummer och skadans omfattning så upprättar vi skadeanmälan. Upptäcks transportskada vid senare tillfälle måste skadeanmälan upprättas senast 7 dagar efter att godset kvitterats. 

Fraktkostnad
Ordinarie fraktkostnad inom Sverige är 39 kr per order. Ordrar över 500 kr är fraktfria. Varor kan också avhämtas hos Lundgrens Skafferi utan kostnad.


Reklamation
Trots våra egna och våra leverantörers höga kvalitetskrav kan enstaka varor vara behäftade med fel. Spara alltid orderbekräftelsen som bevis för att du har köpt varan hos oss.

Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se särskild info under Leverans) skall du reklamera den till Lundgrens Skafferi inom skälig tid samt returnera varan enligt de instruktioner du får av oss när vi mottagit reklamationen. Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria.

Reklamation skall göras via  per e-post till kundtjanst@lundgrensskafferi.se. Uppge ordernummer, vilken vara du vill reklamera, samt orsak till reklamationen. 

Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av
ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Retur via brevförsändelse skickas till:
Lundgrens Skafferi
Box 2018
424 02 Angered

Retur via paketförsändelse skickas till:
Lundgrens Skafferi
Äsperedsgatan 18
424 57 Gunnilse

Glöm inte att bifoga ditt namn och ordernummer i försändelsen! Skicka gärna ett mail till kundtjanst@lundgrensskafferi.se så att vi vet att returen är på väg.
Vi sätter tillbaka pengarna på det kort du använde vid betalning så fort vi mottagit returen och konstaterat att varan är i samma skick som vid leverans från oss.

Tvistlösning
Lundgrens Skafferi följer den lagstiftning som säger att vi skall informera om möjligheterna till alternativ tvistlösning enligt en EU-förordning som trädde i kraft 1 januari 2016. Det betyder att om du vill klaga på en vara eller tjänst som du har köpt på nätet och inte vill gå till domstol, kan du använda tvistlösning på nätet för att nå en uppgörelse.

Här finns en länk: Tvistlösning

Vidare skall vi även informera om att man kan anmäla sitt ärende till ARN, samt deras adress: Allmänna reklamationsnämnden Box 174  101 23 Stockholm och webbplats: ARN


Personuppgifter

Lundgrens Skafferi är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Uppgifterna lagras säkert och skyddat i syfte att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte. Du kan när som helst ändra dina uppgifter genom att logga in på vår webbsida med det användarnamn och lösenord du tillsänts via e-post om du har skapat ett konto.
 
Övrigt
Aktuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges.
Kundtjänst: 031-94 36 65. Kundtjänst är öppen mellan 09:00 och 15:00